Attention with music

Jag blev stark för tidigt

Kategori: Alldagligt, Presentation

Så vem är Charlie Peter Svensson? 
Han som hellre vill ha Thomas i sitt namn efter sin fina Far mer än Peter efter sin goa farbror? 

Han som aldrig riktigt fick vara barn utav blev vuxen för tidigt? Vem är han som "playade" tjejer, spelade i band och nästan blev pappa vid 18 års ålder? 

Det är en otroligt djup, difus och krånglig fråga som egentligen inte har plats för genvägar eller korsningar.. 

Jag tror att jag är en kille som fram tills några år sedan hade hela livet nerskrivet i tankarna. Jag skulle bli musiker, en person vars livserfarenheter och värderingar skulle komma ut i melodier och sång. Jag ville bli författare. Skriva kloka ord, helt enkelt en person som många kunde se upp till. Någonstans på vägen rasade hela min verklighet. Gång på gång blev jag brutalt nerslagen av världen men jag stod upp lika fort igen och utan att tänka mig för så bearbetade jag inte saker och ting. Det resulterade i att jag samlade på mig en massa saker i källaren. Saker som jag idag känner av men varken kan sätta fingret på eller lägga in i  fack. Jag vet att de finns där men inte vad de betyder eller vart de kommer ifrån. Det är bara ett stort nät på min insida och överallt finns det saker. 

Livet gjorde mig stark för tidigt. När jag står på scenen vet jag att det är rätt, men just nu känner jag hur musiken och låtskrivandet glidit mig ur händerna. Jag finner ingen inre lust eller ork att ta tag i musiken. Jag är låst, på grund av sättet jag behandlats av samhället

Samtidigt har jag saker jag gjort fel i mitt tidigare liv. Som hemsöker mig och som sitter på min självkänsla. 

Jag är helt enkelt en pojk som sprungit vilse men som sakta men sökert försöker bygga upp mitt liv med kvinnan jag älskar, som jag vill leva och bli gammal med. Jag har betalat ett högt pris, folk jag levt med har betalat ett högt pris, för att komma hit och jag ger mig inte denna gången. Jag kommer slå mig fram. Ta vad jag förtjänar och dra med mig dom jag älskar in i en värld där mina drömmar och visioner blir till verklighet. Jag ska dit. Till vilket pris som helst...



Kommentera inlägget här: