Attention with music

Blixten slog ner ikväll..

Kategori: Alldagligt, Boken, Skitdag

En fråga till er som är öppen för diskussion. 

Om man går in på Riksförbundet Attention så kan man ganska snabbt läsa om vad det gör och hur de jobbar. Att man ger mig kalla handen för mitt projekt. När jag, som ADHD "drabbad", ber om en hjälpande hand. Jag blir upprörd och rent av ledsen. 

Är det inte dem om någon som borde uppmuntra och stödja oss med diagnos som faktiskt vill göra skillnad på riktigt? För det är ju just det de skriver på sin hemsida. Jag citerar: "Vi arbetar för att personer med NPF ska bli bemötta med respekt och få det stöd de behöver i skolan, på arbetsmarknaden och på fritiden." 

Efter att jag kontaktat dem via mail för att fråga om de skulle vilja hjälpa mig på något sätt, det finns ju mycket vägledning, support och råd som en sådan organisation kan bidra med så får jag följande svar:
"Hej Charlie 
Vi har tyvärr inte möjlighet att stödja ditt bokprojekt på något sätt. Men lycka till!"

Är inte detta lite märkligt? Att de kan döma ut mitt projekt innan de ens ställt en enda fråga till mig? 

Att en rikstäckande organisation som ska verka för att hjälpa oss bara kan slå mig i ansiktet. Det gör mig ledsen... 

Vad tycker ni om det? Är jag helt ute och cyklar?
Kommentera inlägget här: