Attention with music

En kort presentation för nya följare

Kategori: Presentation

Hej alla nya följare! 
Välkomna till min blogg! 

Charlie Svensson heter jag, 26 årig musiker från Karlshamn, Blekinge. 
1996 diagnostiserades jag med ADHD och sedan dess har livet ständigt varit en kamp och jag har fått se helvetet innifrån. 

När jag fick min diagnos var det ganska så tabubelagt att prata om diagnosen. Tyvärr är det ju fortfarande lite så på många platser runt om i Sverige. Min stora passion i livet har alltid varit musik, den har liksom hjälpt mig när inget annat har gjort det. Skrivandet har helt enkelt räddat livet på mig flertalet gånger. 

Denna sidan är en plats där jag öppet låter mina medmänniskor följa med mig på en resa. På min resa ska jag skriva en bok, en bok om hur det är att leva med ADHD. Det är helt enkelt en bok med mitt liv som manus. På min resa ska jag också utveckla en föreläsning som ska inspirera, underhålla men framförallt skapa kunskap kring hur det faktiskt kan vara att leva med ADHD.

Jag har gjort många misstag i mitt liv och det har tagit lång tid att lyckas vrida lärdom ur dem. Men jag är samtidigt fast besluten att allt jag utsatt andra för och allt jag utsatt mig själv för aldrig kan vara för ingenting. Därför vill jag spendera resten av mitt liv med att hjälpa andra, beröra andra och få människor att må bättre, om så bara lite och om så bara för stunden. 

Den stora drömmen är att en vacker dag kunna öppna eget där jag kan ta emot folk. Som en fritidsgård fast med fokus på människors mående. Jag vill kunna beröra och hjälpa på riktigt. För faktum är att vi med diagnos oftast bara vill att någon ska förstå och umgås med oss för dem vi är. Oftast är behovet att prata en massa med någon inte lika viktigt som att bara få umgås och hänga med någon som redan förstår. Där ord inte behövs. Jag vill skapa en fristad där folk kan komma för att ha kul. Där man får bli hörd oavsett hur man mår. 

Detta är en nerskalad beskrivning om vad denna sidan innebär och vad den står för. Jag hoppas att ni stannar till här en stund, kommentera och sprid er syn på saker! 

Jag hoppas ni vill supporta mina tankar och visioner och om ni undrar något så får ni gärna skicka ett mail till mig. Kontaktuppgifter finns längst ner i detta inlägg. Jag svarar så ofta jag hinner. 

Tack för att ni tog er tid att läsa. 
En hjälpande hand från er glädjer mig verkligen! 

Kram


Mail: 

Facebook:



KOMMENTARER:

  • A säger:
    2015-08-26 | 07:57:50
    Bloggadress: http://diagnosflickan.wordpress.com

    Tack för att du delar med dig <3

    Svar: Tack för att du läser! Det betyder mycket!
    Charlie Svensson

Kommentera inlägget här: